چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۶:۳۴

اولین محموله نفت ترکمنستان بعد از تحریم‌ها در بندر نکا تخلیه شد

باشگاه خبری فراساحل: نفتکش «وی اف تانکر-۲۰» با پرچم روسیه حدود ۶ هزار تن نفت شرکت «دراگون اویل» ترکمنستان را در بندر نکای ایران تخلیه کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه خبری ای پی ای، روز سوم اوت، نفتکش «وی اف تانکر-20» با پرچم روسیه حدود 6 هزار تن نفت شرکت «دراگون اویل» ترکمنستان را در بندر نکای ایران تخلیه کرد. این گزارش حاکی است، این تخلیه طی دو روز و در پایانه متعلق به شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته است. این اولین محموله نفتی است که بعد از مدت ها شرکت دراگون اویل، متعلق به شرکت ای ان او سی امارات است، به ایران ارسال می کند. تاکنون شرکت دراگون اویل تمام نفت صادراتی خود را از طریق آلاجای ترکمنستان ارسال می کرد. به دلیل تحریم ها علیه ایران، نفت صادراتی این شرکت به اروپا از طریق آذربایجان (مسیر ریلی باکو-تفلیس-جیهان) یا روسیه (خط لوله نفتی ماخاچ قلعه-نووروسیسک) ارسال می شد.

تصمیم شرکت دراگون اوی و ای ان او سی برای از سر گیری عرضه نفت به ایران بازیگران فعال در بازار منطقه را غافلگیر کرده است. در شرایطی که شرکت دراگون اویل تمام پول نفت ترکمنستان را به دلار آمریکا دریافت می کند و دارای قراردادهای بلندمدت با پیمانکاران آمریکایی نظیر شلومبرگر است، و برخی از شهروندان آمریکایی در مناصب مدیریتی این شرکت حضور دارند، تصمیم به از سرگیری عرضه نفت به ایران تصمیمی پرخطر به نظر می‌رسد. به علاوه، شرکت ای ان او سی، یا همان شرکت ملی نفت امارات با دور زدن تحریم‌های آمریکا به شکلی فعالانه در حال توسعه فعالیت‌های جدید تجاری با ایران است. در حال حاضر فعالان بازار در انتظار تحولات بعدی این تخلیه محموله در بندر ایران هستند. شاید این محموله نفتی به صورت اتفاقی و به دلیل مشکلات مربوط به اسناد و مدارک در بندر نکا تخلیه شده باشد و یا اینکه این آغاز یک برنامه از پیش طراحی شده برای تحویل نفت ترکمنستان به ایران باشد.



  کد خبر : 4212
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :